• Danielle Seferstein

מיקונוס: איך להתפנק בלי לאבד את הארנק

עודכן ב: 17 אפר 2020

אפתח בזאת ואומר, שלמרות שאני דיילת אוויר באל על וטסה המון - אני ועומר לא נסענו לחו"ל יחד מאז שחזרנו מדרום אמריקה לפני יותר משנה, כך שהגענו למסקנה שאנחנו חייבים חופש. כי עם כל העובדה שאני לא מעט בחוץ לארץ בזכות העבודה שלי, זו לא חופשה אמיתית (אין תלונות כמובן, אבל זו האמת).

שנינו היינו די מוגבלים מבחינת תאריכים כך שלא ידענו מתי תתקיים החופשה בפועל, אבל אחרי קצת אלתורים הצלחנו לצאת לחופשה בהתראה של פחות משבוע.

העובדה שיצאנו לחופשה מהרגע להרגע, הוזילה את העלויות בטיסה של הרגע האחרון

שנינו ידענו שאנחנו רוצים חופשת בטן-גב, אז חשבנו על יעדים אפשריים ואחרי סריקה של האתר חוליו מיקונוס היה האופציה המתאימה והאטרקטיבית ביותר.

קודם רציתי לציין, עומר ואני בזבזנים לא קטנים ומאוד מאמינים שאם יוצאים לחופש נהנים עד הסוף, אבל בתור שני סטודנטים לעתיד, ידענו שיש לנו תקציב שאנחנו לא יכולים לחרוג ממנו כרגע. כך שיצאנו לחופש מדהים ונשארנו בתחום התקציב שהצבנו לעצמנו.

הטיסה

כמו שאמרי לפני, את הטיסה סגרנו מספר ימים לפני דרך אתר "חוליו" שיצא לכל אחד מאיתנו 150$ הלוך וחזור.

אני מאמינה שטיסה הייתה יחסית זולה בגלל שטסנו לקראת סוף העונה באי, שעיקרה בין יוני עד לספטמבר.

טסנו באופן ישיר לאי עם חברת Aegan היוונית, שבתור דיילת לראות את המדים חסרי השרוולים שלהם הייתה לי חוויה לא פשוטה, אבל זה בטוח הפריע רק לי.

בטיסה הקצרצרה היה שירות משקאות חמים וקלים ותו לא, מספק מאוד לטיסה קצרה כזו.

המלון

ההעדפה הראשונה שלנו היה מלון ה-Rocabella אבל בהתראה כל כך קצרה לא הצלחנו לסגור בו חדר.

כך שאחרי חיפושים רבים מצאנו בית מלון שריצה אותנו אפילו ששהייה הייתה מעט יקרה יותר משקיווינו, כך שחמישה לילות עלו לנו בתחילת ספטמבר במלון Mykonos No 5 כ-6000 ש"ח לזוג. זאת אומרת, 600 ש"ח ללילה לבן אדם.

סגרנו דרך אתר Agoda. לדעתי שווה לבדוק את אפשרות בחיר המלון ללא חבילת נופש, לפעמים זה יוצא זול יותר. אני ממליצה מאוד אחרי שבחרתם את המלון שבו אתם מעוניינים במספר אתרים כדי למצוא את המחיר המשתלם ביותר. כי לדוגמא באתר של המלון עצמו לסגור חדר היה יקר יותר מאשר באגודה ו-Booking אפילו היה יקר יותר, הבדל של יותר מ-500 ש"ח לזוג על אותו חדר באותם תאריכים.

בחרתי במלון אחרי סטוקינג אינטנסיבי לאינסטגרם המהמם שלו. המלון היה מהמם ביופיו והצוות היה סופר ידידותי אבל החיסרון היחיד בו היה המרחק שלו מהעיר עצמה והאקשן, למרות --- שמאוד חשוב לי לציין שהמרחקים באי לא גדולים ומכל מקום שרצינו להגיע אליו היינו במרחק של 20 דקות נסיעה במקסימום.

אנחנו בחרנו לשכור רכב שלטעמי הייתה החלטה נבונה מאוד ואפרט על כל הפרוצדורה בהמשך.

בספטמבר יש הרבה רוח באי אז שלא נכנסנו למים בבריכה אבל בילינו בה את רוב היום ונהנינו מקוקטיילים מוצלחים מאוד - אפילו עומר שעובד זמן רב בתחום המסעדנות התרשם.

החדר עצמו היה בעיצוב מקסים עם מרפסת מפנקת שהשקיפה לים.

מתוך האינסטגרם של המלון @mykonosno5

השכרת רכב

כבר מהארץ סגרנו השכרת רכב, בחרנו באופל קורסה שהייתה קומפקטית ונוחה ועדיין הצליחה להכיל את המזוודות שלנו בלי בעיה. סגרנו את הרכב כבר מראש מהארץ דרך אתר Rentalcars.com דרכו השכרנו רכב מחברה מוכרת בשם Alamo, העובדה הזו נתנה לנו שקט שכל מאובטח.

השכרת הרכב עצמו למהלך חמישה ימים עלה 450 ש"ח אבל הוספנו את כל הביטוחים שקיימים על מנת לא לקחת סיכונים מיותרים כך שיצא לנו 750 ש"ח.

מילאנו דלק אולי פעם אחת ב-10 יורו, אבל חוץ מזה הספיק הדלק למהלך כל החופשה.

כמו שציינתי, רוב האטרקציות והמסעדות ממוקמות במרחק של 20 דקות נסיעה בדרך כלל. כך שהרכב עזר לנו להתנייד בקלות וחסך מאיתנו מוניות יקרות שגם כך במחסור באי. אבל במידה ואתם לא מעוניינים ברכב הסעה מנמל התעופה למלון או להפך כנראה תעלה לכם 30 יורו לכיוון.

אוכל

בתחום של האוכל נעזרנו בהמלצות של חברים ו-TripAdviser.

האפליקציה TripAdviser עזרה מאוד למצוא אוכל שתאם לטעם ולתקציב שלנו: שהיה 100 יורו (בערך) לארוחה לזוג, שלטעמי האישי זה לא מעט אבל אנחנו מאוד נהנים מריבוי במנות ראשונות וחובבי יין, כך שברוב הארוחות שאכלנו באי הזמנו בקבוק יין עם הארוחה.

מסעדות מומלצות מה-TripAdviser:

Avli Tou Thodori

מסעדה יוונית אותנטית עם אוכל מהמם, ישבנו בה במקרה בערב הראשון אחרי יום ארוך של טיסה ונסיעות ונהנינו מאוד. האוכל היה מצוין והזמנו מספר של מנות ראשונות כמו שאנחנו אוהבים. עומר גם לקח שורט ריבס שהוא מאוד נהנה מהן.

ואפילו קיבלנו קינוח על חשבון הבית. לסיכום, מסעדה מעולה אפילו חזרנו אליה שוב במהלך החופשה.

מתוך האינסטגרם של המסעדה @avlitouthodori

D'angelo

מסעדה איטלקית מקסימה ורומנטית עם אוכל מעולה, אכלנו לא מעט ויצאנו עם חשבון לא גבוה מידי.

אני כחובבת פסטה הזמנתי רביולי ועומר כחובב המבורגר הזמין המבורגר.

בהתחלה לא היה מקום עבורנו והפנו אותנו לבר של המסעדה שם שתינו קוקטיילים נחמדים במחיר ממוצע, למרות שאלו שהזמנו במלון היו ברמה גבוה יותר.

מתוך האינסטגרם של המסעדה @dangelomykonos

המלצות של חברים:

מסעדות שהיו מדהימות, אבל פחות תואמות לתקציב שלנו בסופו של דבר.

Ling Ling

מסעדה אסייתית די ייחודית שלפי מה שראינו סביבנו מגיעים כל המי ומי ששוהים במיקונוס, אבל בגלל העובדה שאנחנו אוכלים כשר היינו מעט מוגבלים במה שיכולנו להזמין.

גם טווח המחירים היה גבוה עבורנו כך שלא יכולנו להרשות לעצמנו להשתולל ולטעום מכמה שיותר מנות כמו שאנחנו משתדלים לעשות.

מסעדה יפיפייה עם וייב מגניב לגמרי, אבל בדיעבד לא חושבת שהיינו סועדים בה שוב.

מתוך האינסטגרם של המסעדה @linglingmykonos

Nammos

מסעדה שממוקמת ליד חוף מהמם, שאחרי בירור לשכור בו מיטת חוף הוא 30 יורו שפחות היה הכיוון שלנו.

מסעדה שנראית מדהים, שירות מדהים אבל שוב, לא הייתה בתקציב שלנו כך שלא נהנינו כמו שאנחנו רגילים.

התרשמנו מאוד מהעובדה שישנו סומלייה בשר, שזה אדם שתפקידו היחיד הוא להציג ולהמליץ על נתחי בשר טריים שאותם הוא נושא על לוח עץ גדול ומביא עד שולחנך על מנת שתבחר את נתח.

עומר התפתה לרגע לקח בשר קובה, שבגילוי נאות עלה 1800 יורו לק"ג.

גם למסעדה הזו בדיעבד לא היינו חוזרים ככל הנראה, לפחות לא בתקציב של הטיול הנוכחי עם כמה שהמסעדה הייתה מרהיבה.

מתוך האינסגרם של המסעדה @nammosworld

אטרקציות

האי עצמו הוא די באווירה של צ'יל, לפחות במהלך היום. אני מאמינה שישנן מסיבות מעולות במידה ואתם מחפשים אותן, אבל הפעם זה לא היה הכיוון שלנו.

המקום שאליו שווה לנסוע וקרוב לעיר עצמה הוא תחנות הרוח שבהן מיקונוס ידועה היטב.

מקום יפיפה, מושלם לתמונות זוגיות.